söndag 8 maj 2011

Therese och Carolines reflektioner

Jag och Caroline, funderar mycket utifrån det lästa bla varför inte teknik tillhör naturkunskap. Även hur vi som lärare ska kunna integrera flera ämnen i naturkunskap, finns tiden? Sker det automatiskt eller är det något vi bör ha med oss i vår planering? När vi diskuterade om de olika integrationerna så undrar vi hur man ska kunna lära ut detta till eleverna? Vi tycker det är synd att föreläsningaran inte har utgått ifrån det vi ska läsa in oss på. Vi tycker det vore lättare om vi hade fått lite mer förklarat ytligt innan vi fördjupar oss i litteraturen. //Therese och Caroline

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Naturvetenskap och teknik står nära varandra men ändå är tekniken inte en del av naturvetenskapen. Teknik handlar om människans behov och ska man exempelvis bygga något utgår man från naturvetenskapliga principer. Det kan var allt från att väva mattor till att tillverka glas till glasögon. "I grunden och princip är teknik och naturvetenskap två skilda domäner..."(Ginner&Mattsson 2009 s.26).

    SvaraRadera